Świat techniki znów się kręci w górę na kolejne jesienne okno wydania. Ostatnie siedem dni było gorączkowe dla tych z nas z branży, ale nie wszyscy wyszli z tego chaosu jako zwycięzcy. Przeanalizowaliśmy wszystko, co się wydarzyło, aby w tym tygodniu przybliżyć wam naszych zwycięzców i przegranych w technosferze.
Wybranie zwycięzcy i przegranego tygodnia nie zawsze jest łatwe. W tym tygodniu było wielu kandydatów, którzy z łatwością mogli zabrać do domu niefortunną nagrodę, jaką jest bycie przegranym tygodnia. Trump nadal kłóci się z chińską aplikacją społecznościową TikTok, a w tym tygodniu wydał zarządzenia mające na celu zakazanie zarówno TikTok i WeChat - chińskiej odpowiedzi na WhatsApp. Będziemy musieli poczekać i zobaczyć, czy Microsoft będzie w stanie na czas przejąć amerykańską stronę biznesu TikTok, ale czekamy, aby zobaczyć, jak to się rozegra, zanim zdecydujemy, gdzie te parytety spadną w naszej skali zwycięzca/przegrany.
To był mieszany tydzień dla Samsunga w tym tygodniu. Południowokoreański producent oczarował świat swoją Galaxy Z Fold 2 - która wygląda na ogromną poprawę w stosunku do niespokojnej pierwszej wersji - a jej nowe Galaxy Buds Live są naprawdę interesujące i niepowtarzalnie wyglądające. Ale Galaxy Note 20, plastikowy smartfon z kartą specyfikacji, który w dzisiejszych czasach nie wyglądałby na urządzenie za 400 dolarów, zaczyna się od 1999 dolarów. Tak, to jest przepustka dla mnie.
Galaxy Unpacked wydarzenie samo w sobie było dość cringe-worthy, i daleko od slick WWDC wysiłek widzieliśmy z Apple, ale było trochę prawdziwego brzęczenia zarówno przed, jak i podczas imprezy wokół nowych słuchawek TWS i telefon składany i w obu tych obszarach Samsung naciska do przodu z większą ambicją do innowacji niż jakikolwiek inny producent tam.
Zwycięzca tygodnia: Sony nie zrezygnuje wkrótce ze swojej korony ANC
W czwartek w tym tygodniu były ekscytujące wieści dla fanów popularnych dousznych słuchawek Sony z aktywną redukcją szumów. Dwa lata po tym, jak WH-1000XM3 wylądował na rynku, japoński producent podniósł pokrywę na WH-1000XM4.
Z każdej odległości, nowe słuchawki bezprzewodowe wyglądają identycznie jak ich poprzednik, ale Sony dodało kilka praktycznych nowych funkcji do swoich flagowych puszek ANC, które są bardziej użyteczne w różnych codziennych sytuacjach. Wczesne recenzje sugerują, że tłumienie hałasu również stało się jeszcze lepsze.
Jeśli chodzi o start, to jest on tak gładki, jak można by się spodziewać. WH-1000XM4 są drogie w cenie 350 dolarów, ale i tak będą się dobrze sprzedawać w ciągu najbliższych dwóch do trzech lat. Za pokazanie nam, jak zrzucić świetny produkt bez fajerwerków, zamieszania i furory, Sony jest naszym zwycięzcą tygodnia.
Przegrany tygodnia: Gracze w chmurze na iOS
W tym tygodniu między Microsft a Apple wybuchła potężna sprzeczka. Rezultat: gracze na iOS nie będą mogli grać na platformie do gier w chmurze xCloud, ani na żadnej innej usłudze do gier w chmurze.
Kontrowersyjna polityka Apple App Store doprowadziła do tego, że Microsoft zrezygnował z planowanego wsparcia iOS dla xCloud. Faza testowa już się rozpoczęła, ale teraz jest już martwa i pogrzebana. Po ogłoszeniu, obie firmy rzucały błotem w każdą z nich w oczy publiczne. Apple jako pierwsza wystrzeliła:
Nasi klienci cieszą się wspaniałymi aplikacjami i grami od milionów deweloperów, a usługi związane z grami mogą być bezwzględnie uruchamiane w App Store, pod warunkiem, że przestrzegają tego samego zestawu wytycznych mających zastosowanie do wszystkich deweloperów, w tym przesyłania gier indywidualnie do przeglądu, a także pojawiania się na wykresach i w wyszukiwarkach.
Więc obrona przed Apple jest, jak zawsze, ten sam pobity rekord. Nasze zasady są naszymi zasadami, a to je łamie. Których oczywiście nikt nie kwestionuje. Pytanie, na które firma Apple nie odpowiada za każdym razem - nawet gdy pojawia się przed Kongresem - brzmi: dlaczego nasze zasady zostały opracowane w taki sposób, w jaki zostały opracowane. Firma Microsoft odpowiedziała na to pytanie:
Apple jest jedyną platformą ogólnego przeznaczenia, która uniemożliwia konsumentom korzystanie z gier w chmurze i usług subskrypcji gier, takich jak Xbox Game Pass. I konsekwentnie traktuje aplikacje do gier w różny sposób, stosując łagodniejsze zasady w przypadku aplikacji niezwiązanych z grami, nawet jeśli zawierają one treści interaktywne. Niestety, nie mamy możliwości przekazania naszej wizji gier w chmurze z Xbox Game Pass Ultimate graczom na iOS za pośrednictwem Apple App Store.
A więc wracamy do nagrodzenia naszego przegranego tygodnia. Prawdziwymi przegranymi tej sagi są gracze z iOS-em. Apple blokuje swoim klientom możliwość korzystania z usługi, ponieważ nie dostaje wystarczająco dużego kawałka ciasta.
Komentarze (0)