Co zrobić, gdy iPhone lub iPad nie łączy się z Wi-Fi?

Udostępnij

Dostęp do internetu jest wymagany dla wielu aplikacji i narzędzi działających na iOS. Użytkownicy nie mogą się obejść bez internetu. Dzięki temu użytkownik jest podłączony do internetu niemal bez przerwy. Istnieją dwie opcje łączenia się. Albo polegasz na transferze danych w ramach umowy z operatorem komórkowym, albo korzystasz z WiFi. Jeśli przebywasz w domu, ta druga opcja jest lepsza. Dzięki temu zaoszczędzisz wszystkie dane w swoim pakiecie internetu mobilnego.

Jak połączyć się z Wi-Fi?

  1. Otwórz ustawienia, a następnie przejdź do sekcji Wi Fi.
  2. Na górze listy aktywuj usługę Wi-Fi. Możesz również aktywować usługę Wi-Fi w centrum sterowania iPhone 'a. Aby to zrobić, przesuń palcem w prawo od prawego górnego rogu ekranu. Na poniższym zrzucie ekranu Wi-Fi jest podświetlone na niebiesko.
  1. Na liście znajdą się wszystkie sieci w Twojej okolicy.
  2. Wprowadź hasło i wybierz swoją sieć. Dane dostępowe często znajdują się na etykiecie dołączonej do routera.
  3. Po stuknięciu w interesującą Cię sieć zobaczysz jeszcze opcję "Połącz automatycznie". Po zaznaczeniu pola, połączenie zostanie nawiązane, gdy tylko sieć znajdzie się w Twoim zasięgu.

Co zrobić, gdy Wi-Fi jest wyłączone?

Czasami sieci bezprzewodowe mogą sprawiać problemy. Zdarza się, że Wi-Fi nie działa na Twoim iPadzie lub iPhonie. To bardzo oczywista sytuacja, ale są też inne, mniej oczywiste. Czasami iPad lub iPhone łączy się z Wi-Fi, ale nie ma internetu. Istnieje wiele przydatnych metod, które można wykorzystać, jeśli występują zakłócenia lub sieć nie działa. Jak naprawić Wi-Fi iPhone'a lub iPada

Miękkie resetowanie routera

Odłącz kabel zasilający od gniazdka. Po odczekaniu kilku sekund, podłącz ponownie kabel.

Twardy reset routera

Na taki krok powinieneś zdecydować się tylko wtedy, gdy jesteś pewien, że Twój iPad i iPhone działają bez zarzutu, a źródło problemu w Internecie nie istnieje. Specyfikacja Twojego routera powinna znajdować się na naklejce. Szukaj numeru modelu i instrukcji krok po kroku, jak zresetować router. Dobrym pomysłem jest, w międzyczasie, skontaktowanie się z dostawcą Internetu.

Ponowne uruchomienie iPhone'a/iPada

Nie zaszkodzi zrestartować urządzenia. Czasami ponowne uruchomienie może wystarczyć, aby przywrócić wszystko do normy.

Wypróbuj inne urządzenie

Jeśli masz okazję, sprawdź, czy podobne problemy występują na innych urządzeniach. Jeśli możesz połączyć się bez problemów, prawdopodobnie winowajcą jest iPhone, iPad lub Internet.

Zapomnij o sieci

Inną opcją jest stworzenie sieci od podstaw. Aby to zrobić, otwórz ustawienia WiFi iPhone'a/iPada. Następnie stuknij w swoją sieć i wybierz "Zapomnij o sieci". Później dołącz ponownie. W ten sposób można odświeżyć ustawienia połączenia.

Resetowanie ustawień sieciowych

Możesz zresetować ustawienia sieciowe, jeśli żadna z powyższych opcji nie działa. To rozwiązanie powinno być używane tylko w ostateczności. Ta opcja spowoduje wymazanie wszystkich ustawień sieciowych. Będzie to wymagało ponownego skonfigurowania iPada lub iPhone'a. Wykonaj następujące czynności, aby zresetować ustawienia sieciowe:

  1. Przejdź do Ustawień.
  2. Otwórz sekcję "Ogólne".
  3. Przejdź do "Przenieś zawartość/resetuj".
  4. Wybierz "Resetuj".
  5. Wybierz "Ustawienia sieci"

Komentarze (0)

Zostaw komentarz